Thursday, October 22, 2009

Review balik..

Hari ni hari Khamis - 22 Oktober 2009. Semua orang tau kan? Haih.. Itu pun nak mention gak kan.. Inilah namanya intro..

Okey2..

Hari ni adalah hari yang paaaaling melegakan aku. Semua assignment dah submit. Semua presentation dah selesai.. Fuh.. Lega gilaaa.. Ni pun baru je balik daripada submit assignment International Finance.. Terus update blog untuk beritahu satu dunia yang aku sekarang dah lega.. Walaupun tak lega sepenuhnya sebab exam menunggu seminggu je lagi.. Tapi tak nak cakap pasal exam dulu. Tak nak! Tak nak! Tak nak!!!

Daripada awal sem lagi aku cukup takut dan rasa sangat tertekan dengan sem akhir ni. Blog ni lah jadi pendengar setia. Hehe.. Banyak yang aku dah cerita dalam blog ni. Kat sini, sini, sini, sini dan banyak lagilah. Tapi Alhamdulillah.. Semuanya selesai walaupun terdapat terlalu banyak kekurangan. Hurmm..

Makroekonomi - Assignment ni agak okey. Sebab aku dibantu oleh dua orang pelajar Cina yang pandai dan senang memberikan kerjasama. That's why I prefer to have Chinese student in my group assignment. They were really focus on the assignment given. Err.. It doesn't mean aku nak memburukkan orang kita. That's only my opinion.. Depends on you laa.. Tapi, itulah yang sebenarnya aku rasa. So, overall.. Assignment ni memuaskan!

International Business Policy - Inilah subjek yang membuatkan aku gundah-gulana. Makan tak kenyang, tidur tak lena, mandi tak basah.. Hahaha.. Okey. Aku tipu! Tapi sangat tertekan la dengan subjek ni. But finally, it succesfully done! Erm.. Success?? Yeah.. Almost success. Hehe.. Report dah submit dan presentation juga dah lepas. Nak kata puas hati tu tak juga. Tapi benda dah lepas, kita kena tawakkaltu 'alallah je lah.. Biarpun tak kesemua ahli kumpulan memberikan kerjasama, tapi aku dah malas nak fikir. Geram tu memanglah geram. Tapi memang dari awal lagi aku dah agak benda ni akan terjadi. So, terima je lah dengan hati yang terbuka. Salah aku jugak sebab terlalu mengikut kawan.. Haaa.. Terimalah sendiri padahnya..

Bahasa Melayu untuk Pengurusan - Yang ini sempooii je.. Tapi sebelum nak siap tu, banyak jugalah benda nak kena fikir. Kitorang siap tempah banner lagi untuk presentation tu.. Banner tu sangat cantik. Credit to Wan.. Dia yang design banner tu..

BAHASA MELAYU PENCETUS INTEGRITI NASIONAL
Itulah kempen kumpulan kami.. GEMPAK!!

Export Management - Setiap sem aku akan ada satu subjek yang menjadi pilihan kalbu. So, sem ni, Export Management yang paling aku suka. Mungkin lecturer okey dan bila dia ajar, aku senang faham. Sebab tu rasa best je.. Assignment?? Hurmm.. At first, we have done a good job. Ahli kumpulan pun bagi kerjasama.. Tapi bila dah masuk Section B, hanya aku dan seorang lagi kawan SAHAJA yang buat. Kerja untuk 5 orang, tapi hanya kami berdua je yang buat. Rasa macam nak bergelak-ketawa sambil guling-guling pun ada. Kitorang bagai nak gila buat assignment ni sampai tak tidur malam. Of course la kami nak yang terbaik kan.. But, at last..... semuanya hancur! Memang aku tau semua tu salah kitorang. Kerana nakkan yang PERFECT, kami terlupa benda yang remeh. Lecturer said that she might deduct half marks from our assginment!! What the...??? Masa tu rasa macam nak nangis. Ooopss.. Sori. Bukan macam nak nangis. Tapi memang dah nangis pun.. Huhu.. Terus ngadu dengan mak. Mak cakap doa banyak-banyak biar lembut hati lecturer. Ye.. Betul2.. Doa, doa dan teruskan berdoa. Allah tolong...

International Finance - Calculation subject!! I hate it!! Sekali lagi.. Untuk subjek ini, aku dan seorang lagi kawan yang pulun habis-habisan untuk menyiapkan assignment ni. Budak group lain ada buat part masing-masing. Tapi diorang buat cincai. Sangat sangat sangat cincai!!! Hurmm.. Dan sekali lagi.. Tak tidur malam pun.. Daripada cari bahan, buat discussion dengan group lain, edit, hinggalah submit tadi. Semuanya kami berdua je yang buat.. Bukan nak mangungkit. Tapi meluahkan geram yang membara.. Muahahaha.. Sampai pening kepala dibuatnya. Kamilah juara bertahan sebenar.. Huhu..

Pengantar Komunikasi - Ini adalah subjek elektif bebas yang kitorang pilih. Kenapa kitorang pilih subjek ni?? Sebab nampak macam senang. Tapi tak sangka, banyak assignment. Hahaha.. Padan muka kitorang. Tapi, buat assignment ni enjoy tau. Dah cerita dah hari tu kat sini. BEST.. BEST.. BEST!! ;)


Eiii.. Rasa macam nak letak je semua gambar geng-geng komunikasi kat sini. Hahaha.. Havoc gile ah dengan diorang ni.. Bergambar tak hengat duniaaa..

Itulah dia suka-duka aku dalam membuat assignment sem ni. Kadang-kadang rasa tak sabar sangat nak habis belajar. Dah muak ngadap assignment yang menimbun tu. Tapi bila stress dah reda, rasa sayang pulak nak tinggalkan alam belajar. Orang yang bekerja ni cakap, lebih baik belajar daripada bekerja. Hurmm.. Entahlah. Apa yang penting sekarang, I need to prepare well for my final exam. I want to do the best in my final semester. "To get the best, I must give my very best".. Till then.. Wish me luck.. Love you ;)



2 comments:

Anonymous said...

be strong..
don't give up!
don't try ur best, but u HAVE TO do ur best..
bila da ada usaha, baru bertawakal pada Allah k..i pray 4 u..
HIDUP FIZA!!

AuraFIza said...

Thanx a lot for ur support..
wish me luck ;)

Tenkiu.. tenkiu.. tenkiu..