Thursday, September 3, 2009

Last,.. But not least...

Kawan ketawa senang dicari. Kawan menangis...??

Sangat banyak meluahkan perasaan berunsur sedih, tensen, emo, stress dan yang sewaktu dengannya sejak akhir-akhiir ini. i've tried to be happy all the time. Dah cuba untuk melawan perasaan-perasaan negatif yang terlalu banyak dalam diri ni.. But I can't stand it anymore. I've failed..

Orang nampak kita happy. Sebab orang selalu nampak kita ketawa. Itu hanyalah taktik penipuan semata-mata. Aku menipu orang-orang di sekeliling. And the worst thing is aku dah menipu diri sendiri!! Rahsia di hati tak siapa yang tahu...

For me, Menangis adalah cara kedua terbaik selepas meluahkan perasaan melalui tulisan apabila berada dalam keadaan yang betul-betul boleh membuatkan aku menangis. Dan pada waktu itu, aku hanya berharap pada seseorang yang betul-betul aku boleh harapkan untuk berkongsi perasaan ni. Dulu aku ada 'dia' untuk berkongsi segalanya. Itu dulu... Sekarang?? Hurm... Jadikan diri sendiri teman terbaik untuk berkongsi suka dan duka..

- Pada yang berkenaan :
Sorry for disturbing your life. I just made the big mistake. I am nobody to you. Ada perkara yang semua orang tak tahu dan takkan tahu, tapi awak dah tahu. Tolong abaikan perkara itu. Meluahkan perasaan pada orang yang tidak sepatutnya mendengar.. Terasa malu dengan diri sendiri sebab berperangai seperti @#$%^&.. Sorry for that. Sorry untuk tadi juga. I know you really hate "sorry" from me.. But it is my word.. "Keep it simple".. That is your word ;) Daripada baru kenal sampai sekarang, it totally change! Rapat, semakin rapat dan sekarang jauh, semakin jauh, dan terus jauh.. Mungkin sebab PERKARA itu, awak cuba menjauhkan diri. Erm.. Mungkin.. I know who am I. And you also already know who am I. Even orang lain pun takkan boleh terima diri ni seadanya.. betul kan? Itu balasan pada diri sendiri. Buat baik dibalas baik, buat jahat dibalas jahat. Hukum karma.. Okey2.. Terima je..

Stress dengan Midterm International Finance. Walaupun sebenarnya aku tahu ianya setimpal dengan usaha yang dilakukan..

Takut menghadapi hari-hari akan datang..

Semua masalah ada jalan penyelesaiannya dan semua sakit ada ubatnya.. Kecuali MATI.. Aku akan cuba cari penyelesaian yang terbaik dan ubat paling mujarab..

Sementara mencari, aku dah pun membuat keputusan untuk berhenti berblogging. Bukan berhenti terus, tapi berhenti untuk sementara waktu (Tak mungkin kot berhenti terus).. Sampai bila? Aku sendiri tak tahu. Mungkin seminggu. Mungkin sebulan. Mungkin juga setahun (err.. mungkin ke setahun??) Aku hanya berhenti menulis. Aku takkan menghentikan aktiviti favourite aku untuk melawat blog kawan-kawan bloggers.. Suka baca blog korang ;)

Inilah waktu yang sesuai untuk aku mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI pada semua umat Islam. Maaf zahir dan batin..



3 comments:

who? said...

eh..awat ni?ade problem ke?sape yg slah dlm hal ni?jgn berhenti menulis..jangaaaaannnnnn!!

adda said...

alaloo.. jgn sedey2 ok.. sian adik akak ni

AuraFIza said...

who?

Tak benti trus pn..kjap je.nnt mood da ok, org tulis la blk ehh ;)

adda

Sehari suntuk menangis je..
mata pn da smp bengkak2 ni..
hehe..