Thursday, January 21, 2010

How could this happened to me?

Kenapa kenangan lalu susah sangat nak lupa??? Kenapa mesti teringat? Kenapa mesti terbayang? Mana je aku pergi, kenangan tu macam menghantui. Ahh.. Please lahhh!! Aku tak nak semua tu! I already begin my new life. Please.. GO!!!!

Huh.. Semakin hari, makin kuat pulak kenangan tu kacau hidup aku. Kadang-kadang sampai meleleh-leleh air mata dibuatnya. Aku tau ni semua bukan kehendak aku. Aku terpaksa.. Tapi 'keterpaksaan' tu la yang membuatkan aku merana. Aku dah salah langkah ke? Ye.. Aku tau aku dah menipu diri sendiri. Aku dah menipu orang-orang sekeliling. But, That is the only thing that I need to do right now. For me, family comes first!! So, I have no choice..

I always remind myself to be positive thinking. Okey, fine! Setiap yang berlaku ada hikmahnya. Mungkin sekarang aku merana, mana tau esok lusa kegembiraan menanti aku. I need to be strong. I just started my new life. This is a challenge that I need to faced.. Hidup siapa yang takde masalah kan? Move on, Fiza. Jangan sekali-kali toleh ke belakang lagi. Pehh.. Sehabis positive dah ni.

Aku dah letih. Dah penat dengan situasi macam ni. Hari-hari sama je. Sebelum tidur, confirm teringat. Bangun tidur, capai handset... Punnnnn teringat. Pergi jalan-jalan, mata meliar je. Carik kenangan itu. Heh.. Demmit!!! Kadang-kadang rasa macam nak maki je diri sendiri. Geraaaaaaammmm.. Aarrghhhhhhhhhhhhh... Mau jerit, boleh??

Cakap... Semua orang boleh cakap. Aku yang melalui ni, separuh mati! (Tipu sangat kot separuh mati. Tapi aku perdulik hape).. Tapi sebenarnya daripada cakap-cakap tu la yang mewujudkan semangat. Daripada cakap-cakap tu la yang menimbulkan kekuatan. So, thanks a lot kepada sesiapa yang cakap-cakap sepatah dua kata pada aku. Tu semua membantu gak la, membuat aku lebih sihat dan kuat! Macam minum milo. Heee~

Hidup mesti ceria! Kalau nak lagi ceria, klik-klik la Encik Nuffnang aku, okeh! ;P



9 comments:

Sharinginfoz said...

memang kenangan lalu sukar dilupakan.. anyway jadikan ianya sebagai tauladan dan pedoman untuk masa depan...

Pemimpin or Dipimpin???

Apsal Nama Afiqah Bukan Danish

ika said...

ala..lek la..Allah dah kasik yg lebih baik.tak semua yg kite nak tu terbaik untuk kita..
tanpa keredhaan family hidup tak tenang gak kan..cewah..
huhu..
btw,wwish u luck wif ur new lyfe..

farhana ghafar said...

BE STRONG!

AuraFIza said...

Sharinginfoz

btol2..masa lalu mengajar kita utk jadi lebih matang kan..


ika

Memang Allah dah bagi yang lebih baik.Tapi..........

hurmm..


farhana ghafar

Thank you ;)

Himmat Singh said...

Hey there...clicked ur ads...but zzzzzz...anyways, cud you link my blog to urs?? Cheerrs :)

shahrinabd said...

tak mudah nak lupa kenangan lalu, jadikanlah teladan jangan jadikan ia beban. Tabahkan hati...

AuraFIza said...

Himmat Singh

Thanks for ur visit.come and click my ads later..hehe


shahrinabd

Thank for ur advice ;)

kertaz said...

Pengalaman lampau yg mngajar kita untuk berdiri dengan lebih teguh.. Peh.. Dah mcm orang tua dah ayat aku ni.. Miahahahha..

AuraFIza said...

bkn org tua..
silap tu..
org dah matang..
baru btol..
hehe..