Wednesday, September 30, 2009

nangka busuk..

Pernah tengok 'nangka busuk' jatuh??? Seriously, I never saw it before! So, aku memang tak tau macam mana ianya jatuh. Dan aku tak pernah tahu macam mana bunyi nangka busuk tu jatuh..

Disebabkan tiada pengalaman sebegitu, aku telah diberi peluang untuk melihat 'nangka busuk jatuh dengan mata kepala aku sendiri'. Walaupun tidak secara terus atau telus, tapi aku dapat membayangkan keadaan nangka busuk itu dan juga bunyinya.. Amazing!!

Nak dijadikan cerita, hari ni aku hanya ada 2 kelas. Start form 9.30 am (Makroeconomic) untill 12.30 pm (Export Management). I didn't go for the morning class (haishh.. ponteng lagi!!).. Tapi aku rajin (Err.. Rajin ke?? Agak la..) untuk pergi kelas Export Management. Kelas Export hari ni sangat penting sebab our group kena present. Disebabkan presentation tu memerlukan aku untuk bercakap seperti lecturer di hadapan student yang ramai, aku telah memakai baju yang sedikit cantik dan kasut bertumit tinggi untuk mendapat lebih perhatian (walaupun sebenarnya takde lah diberi perhatian sangat).. Aku membebel bla bla bla.. Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar. And i'm very proud of myself because i'm doing the good job!! Tak terfikir pun untuk bercakap selancar itu.. Wahh.. berlagak pulak aku..

Mungkin disebabkan rasa bangga yang tak sudah2 tu, aku sentiasa tersengih2. Lepas habis kelas, aku terus menuju ke bustop untuk tunggu bas. Apa lagi, nampak orang ni sengih.. Nampak orang tu pun sengih gak. Tiba-tiba "gedebuuukkkk".. Nangka busuk jatuh!! Huh.. Baru sekarang aku nak mention that nangka busuk is ME! Yup.. I yang jatuh laaa!! Sejibik macam nangka busuk. Bunyinya pun macam betul2 nangka busuk. Bukan nangka, tapi nangka busuk!!! Can you imagine betapa buruknya aku masa jatuh tu. Arrrgghhh.. Malu siottt!! Nasib baik kat tempat tu tak ramai orang. Diulangi, tak ramai orang! Meaning, there are still have more than one person there.. Duhh.. Bila dah malu, sakit pun tak rasa sangat..

Orang yang ada kat belakang aku tu mungkin terkejut sehingga diorang pun menjerit. Aku yang jatuh, diorang yang jerit. Aku diam je.. Hehehe.. Aku tak toleh2 belakang lagi dah. Terus bangun dan berjalan macam biasa. Buat muka selamba. Dalam hati... Hanya Tuhan je yang tahu. Dalam bas, baru aku tengok ada luka di tapak tangan sebelah kanan.. Barulah terasa pedih menusuk-nusuk kalbu..

Nampak luka tu kecik je kan? Tapi, sakit gila. Sebab ada batu tersekat kat dalam tu )=


Inilah kasutnya.. Cantik tapi hampehh (Geram aku!!).. Tiba-tiba kasut yang dipersalahkan. Huhu..


Tinggi kan? Bagi aku memang tinggi. Sebab aku bukan biasa sangat pun pakai kasut tumit tinggi. Ini pengajaran kepada sesiapa yang belum biasa atau tak biasa dengan kasut-kasut sebegini, jauhkanlah!! seksa dik oii..

Dan sekarang, aku tengah merana sebab kaki aku sakit. Lutut kanan aku lebam. Kaki aku terpele'ot (u know how to pronounce??). Haha.. Abaikan kalau tak tau ye. Nak tunggu Wan Chu balik. Nak suruh dia urut.. Huu.. Cian aku!!



No comments: