Friday, August 6, 2010

First Step

Inilah cerita yang aku naaaaak sangat cerita kat sini..

Sejak aku sampai kat Kedah ni, memang awal-awal dah berniat nak cari part time job. Dan sekarang aku sangat-sangat la bersyukur kerana rezeki sangat mencurah-curah. Alhamdulillah.

Aku telah membuka booth menjual kasut di dalam kampus ni. Supplier kasut adalah dari Changlun. Sepanjang aku buka booth ni, permintaan sangat menggembirakan hati. Hoyeh! Suka sangat! Tapi letih jangan cerita la. Balik je rumah, rasa macam nak tidur terus. Punyalah penat!








Walaupun you all tengok biasa je kan? Tapi bagi aku ianya dah cukup dari biasa. Out of expectation! Kira ni mula dari bawah la. Kalau perniagaan makin okey, InsyaAllah lepas ni nak jual beg pulak. Heee~ Suka betul! Dan kalau banyak masa lagi, aku akan cuba buat bisnes online. Itu masih dalam perancangan. Sebab belog yang satu ni pun tak terjaga. Inikan lagi nak buat business blog. Haih.. Tengok la nanti macam mana. Kena fikir 1001 kali.


p/s : Entry ni nampak macam tergantung. Tak tau nak buat ending macam mana. Hoho.





4 comments:

A.A said...

woo mniage dekat mane ni?
kalau dekat2 boleh singgah
hehe

AuraFIza said...

Kedai ni kat UUM, kedah..
Dekat ke jauh?
Meh la datang..

Farina Redzuan said...

salam..
patut lar mcm pernah tgk je tempat ni...
dah pasal entry pasal kasut..bleh saya mengomen ckit psal kasut..he2..
Kasut2 org yg slalu jual memang cantik2..tp kadang nmpak sama ja. Lagi satu kaki saya susah cari saiz.
Saya selalu cari kasut btutup yang depan terbuka 2..tp sygnya ada yg xbkenan, saiz xde, sakit. DLL.
Harap len kali bleh ada kasut yang terbuka kat depan dan lagi 1 kasut yang ada tali blkg sbb seng nak jlan ckit..Tq kerana mdengar..He2.
Maaf kalau kak terasa ya..

idan said...

cool.. tahniah cik/puan. Berniaga dari bawah boleh kutip banyak pengalaman. Bisnes macam ni mmg sangat sesuai and mudah untuk "di online kan" . Skrang dah banyak sistem yang memudahkan keja..dari amik order..terima bayaran and so on. Tak sesukar yang cik/puan bayangkan. Kalau beminat.. contek la cek (saya) kita buleh sembang lebaq :) again..tahniah.