Sunday, June 20, 2010

Tikus 'Gumuk'!!

Hey kawan-kawan. Aku ada gambar tikus 'gumuk'! Mau tengok tak? Tapi bukan aku punya. Cousin I yang bela.. I cuma curi-curi snap gambar dia je.. Hikhik..

Err.. Anyway, nama dia adalah Nuka..



"Please la.. Aku dah malu gilak dah ni. Tak payah la nak tangkap-tangkap gambar aku.." Kata Nuka dalam hati..



Nuka masih lagi malu-malu untuk menonjolkan muka dia yang tak berapa nak 'hensem' tu..




Haaa.. Kau ingat kau terror sangat! Kan dah dapat ambil gambar muka.. Cute tak? Cute tak?? ;)


Itulah dia tikus 'gumuk' yang dimaksudkan. Nuka adalah binatang Guinea Pig. Ehh.. Bukan "pig" tu tau!! Hoho.. Dia lebih kurang hamster la jugak. Cuma binatang ni lebih besar daripada hamster. Dan Nuka sangat kuat makan! Mulutnya asyik mengunyah je.. Taik dia pun dia nak kunyah.. Muahahhaa.. Okey okey. I tipu aje. Ngeee~



p/s : Tiba-tiba rasa nak bela binatang jugak! Apa ek yang senang dijaga? Tak nak ada bulu-bulu. Tak nak ada kuku panjang yang tajam. Aku takut nak pegang nanti.. Hehehe..



6 comments:

kenwooi said...

cute guinea pig =)

Nina Nurziana said...

this is super kiut!!!

AuraFIza said...

kenwooi

Nuka said "Thank you" Hehehe..

AuraFIza said...

Nina Nurziana

Memang kiut! Tapi I takut nak pegang.. Hehe..

MizzFarihah said...

tuan dye pown cute thats why laa pet dye cute :P bela laa ikan gapi macam farihah cakap smalam :)

AuraFIza said...

tuan die cute??
eh ehh.. Siap tuan die..
sori ehh..
tak kenal..hoho..

ikan gapi?
okey..tny inchik tunang dulu nnt ehh
;P