Sunday, April 4, 2010

Jejak Kasih

Mata mengantuk. Tetapi jari tak mengantuk. Tu yang gatal je nak menhapdet blog yang muram kusam ni..

Okey.. I try to make it simple. Lepas tu nak terus tidur. Uhh.. Syioknya dapat golek-golek atas katil...

Hari ni ada sambutan Maulidurasul peringkat Masjid Jamek Segamat Baru, masjid di taman perumahan aku ni. Macam sambutan Maulidurasul tempat lain jugak, kat sini mesti ada nasyid, selawat, berzanji, makan-makan dan ceramah. Penceramah kali ini adalah seorang ustazah moden, Ustazah Asni Abu Mansor Al-Hafizah. Err.. You all tak kenal? Pergi bukak tv 9 atau Astro Oasis sekarang! Mesti korang boleh kenal ;)

Ustazah datang sini bawa husband dia, manager, mak dan adik-beradik dia. Dan kesemuanya itu telah datang ke rumah aku. Tumpang solat dan makan-makan. Ececehh.. Bangga pulak! Haha.. Yelah kan. Selalu tengok dalam TV, sekarang jumpa depan-depan. Siap dapat beramah mesra lagi. Siap tumpang golek-golek dalam bilik aku lagi.. Haha.. Dia cantik.. Dan sempoi je. Boleh bawak bergurau.. Memang sporting habis la..

Tapi apa yang lagi penting aku nak bagi tau kat sini...

Aku sangat sangat sangat terkejut kerana manager dia tu adalah kawan aku!!! Kitorang memang dah lama gila tak jumpa since she finish her study kat UUM. Dia adalah senior yang aku respect habisss. Dia juga adalah bekas presiden JPMK (Jawatankuasa Pembangunan Mahasiswa Kolej). Kami pernah bekerjasama as a team. Syahirah Umamah... That's her name. Kawan-kawan blogger UUM rasanya mesti kenal dia..

Rasa gumbira tak terkata dapat jumpa dia. Mula-mula sekali dia masuk rumah, kitorang berpeluk-peluk.. Sejibik macam jejak kasih! Nasib baik takde adegan air mata je. Hehe.. Sampai parent pun terkejut.. Tak sangka dunia ni kecil sangat kan..

Okey. Dah.. Tu je nak cerita.. Huhu..

Mau tidur. Good night ;)



p/s : Insaf seketika dengar ceramah tadi. Kisah remaja-remaja sekarang.. Inilah dunia akhir zaman.. Semoga Allah memberikan Hidayah kepadaku untuk terus memilih jalan yang lurus..



No comments: