Friday, April 9, 2010

Am I A Good Friend..?

Lately, aku rasa skop tentang 'kawan' agak mengecil. Err.. Apa ayat aku ni?? Meaning, aku dah tak berapa nak fikir tentang kawan. Kawan ni macam ni.. Kawan yang tu macam tu... Dah tak fikir dah semua tu. Kenapa..? Sebab sekarang aku lebih rapat dengan kawan-kawan yang memang aku dah kenal dari kecil lagi. Al-maklum lah.. Dulu merantau. Kawan-kawan pun semua kawan yang baru nak kenal. Sekarang, duduk kat tempat aku dilahirkan, tempat aku dibesarkan. Kawan-kawan pun memang kawan-kawan sepermainan.. Dah kenal hati budi dan lali dengan perangai masing-masing.

Tau apa motif aku hapdet blog? Yeah! Of course sesi meluah perasaan.. Aku ada sedikit terkucil hati dengan one of my friend. Dia dah menganaktirikan diriku ini. Ouh.. You're sooo cruel lah my dear friend! Dulu akulah kawan dia. Bila boring cari aku. Bila sedih cari aku. Bila gembira pun cari aku.. Senang cerita, semua aku lah!

TAPI....

Kemain lagi sekarang yek! Mentang-mentang dah ada member baru. Mentang-mentang dah ada kawan yang lagi cantik dari aku.. Dia buat dek je dengan aku.. Kenapakah..?? Kalau aku tak mulakan borak, dia pun diam je lah sampai bila-bila. Dulu aku tak ajak borak pun, sibuk dok panggil-panggil aku... Now, she was totally changed! Dah tak nampak kemesraan antara kami.. Uhuk uhuk... Sedih :'(

Hurm.. Anyway, aku tak kisah pun sebenarnya. Cuma berkecil hati sikit je. Ye.. Sikit je! Tak banyak... I don't care kalau I ni tak diperlukan lagi. Mungkin chemistry antara kami takde kot. Ehh.. Bukan takde. Mungkin kurenggg! Serius, aku tak marah.. Aku tengokkan kau daripada jauh je yek ;)

KAWAN datang.. dan pergi.. It is not a big problem for me. Biasalah kan.. Bukan semua orang boleh serasi dengan kita. Tu lah yang dikatakan 'rambut sama hitam, hati lain-lain'.. Aku memang suka berkawan. Lagi seronok dapat tambah kawan baru.. Sebab pada aku, tanpa kawan, hidup aku tak ceria.. Betul tak..?? So, to all my blog readers... Say Hi to me! We can make friend. Heee~


Be a true friend. Jangan jadi kawan makan kawan, okey..


p/s : Noor Farhana bt Yasiran.. Dialah kawan aku dari dulu sampai sekarang. Thanks for being a good friend..



1 comment:

Kelvin Tan said...

Well, life's like that.
Course the things you hate done to you, you too will have to try not to do that.