Monday, February 8, 2010

Where are you, darls??

Tiba-tiba aku teringat classmates aku masa Form 6. Diorang memang havoc gila. Satu kelas semuanya sekepala. Semuanya gila.. Huhu.. Rindunya kat diorang. Ada yang masih lagi contact. Tapi ada yang dah lost contact. Tak tau mana pergi.. Kalau dapat together-gether balik, mesti macam jejak kasihan punya lah!

Sebelum tengok gambar, nak warning sikit. Jangan terkujat tengok gambar aku masa zaman muda-muda dulu. Lain sangat dengan sekarang. Sekarang ni ok lah sikit daripada dulu kot.. Hahaha.. Perasan!! Dulu macam tong drum pun ada aku tengok. Sekarang macam drum je. Dah takde macam tong lagi. Muahahaha..

Ini masa kat dalam kelas. Cikgu cina tu (sebenarnya lupa nama dia..) adalah cikgu yang mengajar subjek Ekonomi. Jejaka handsome lagi gagah perkasa tu class monitor kitorang. Cikgu tu tak garang. Tapi suka sangat membebel. Suka mendenda orang!! Dia pernah suruh aku dan seorang lagi kawan aku diri kat tangga. Dah la tangga tu merupakan tangga utama cikgu-cikgu dan murid-murid lalu. Pehhh.. Malu gila! Tapi bila ingat balik, ketawa sampai meleleh-leleh air mata dibuatnya.. Huhu.. "Haihh.. Cikgu.. Cikgu.. Ampunkanlah kami"

Tengoklah aku (yang kiri sekali).. Si gemuukkkk.. Hikhik..
Mereka adalah antara kawan terbaik!! Rindunya!! Buat jahat sama-sama. Buat baik sama-sama. Kamilah yang bersusah-payah, bersengkang mata dan bermati-matian menguruskan satu trip ke Penang, KL dan Cameron Highland. Macam-macam dugaan, tapi kamilah yang bersatu-padu mengharunginya. Hasilnya, trip itu mendapat pujian daripada para peserta dan guru-guru di sekolah itu. Tak sia-sia kitorang usaha kitorang.. Aku tau diorang ni pun takkan lupakan pengalaman tu.. kan kan kan??

Gambar ni masa kitorang buka puasa sama-sama. Huwaaaaaa.. Rindunya kat korang semua!! Ada yang sorang tu dah kahwin dah. Tengah pregnent sekarang. "I'm happy for you, Rozie". Yang sorang lagi tu, June namanya. Dulu selalu contact. Bermesej-mesej, calling-calling. Tapi sejak handphone aku hilang, nombor dia pun hilang jugak. Terus lost contact. Naaaaaaakkk sangat jumpa dia!!

Feewwiiittt.. Skandal terhangat di pasaran! Ooppss.. Lagi satu gambar yang menyerlahkan tong drum aku. Hahaha.. Mamat ni namanya Sopi. Sangat pemalu. Harapan badan je tough, tapi bila borak dengan perempuan, terus tunduk! Jangan tak percaya.. Tapi hari tu aku ada terjumpa dengan dia. Aku pulak yang macam ternganga tengok dia. Totally change!! Dia dah pandai gurau-gurau bodoh dengan aku. Dulu aku selalu kenakan dia. Tapi sekarang?? Ewaahhh.. Aku pulak yang asyik terkena!

Ehh.. Lupa! Dulu aku pernah berlakon dengan dia. Kamilah hero dan heroin cerita tu. Dia prince and I am the princess. Props memang malatop, wa cakap lu!! Sejak dari hari tu, kami selalu digosipkan bersama.. Ada rasa malu di situ *blushing*

Arrghhh.. Jangan gosip! I tak suka, okeh! Hahaha.. Ini boleh dikira best friend aku lah jugak. Daripada form 2 sampai ke Upper 6, aku satu kelas dengan dia. Masa form 1, kelas kami sebelah-sebelah je. Masa tu kitorang tak kenal lagi. Aku cuma tau nama dia je. Bila jumpa, aku jadik segan. Sebab first time ada budak nama yang hampir dengan nama aku. Aku Norhafiza kan? Dia Mohd Hafizi. Hehehe.. Tak taulah kenapa macam malu-malu kambing bila dapat tau nama dia lebih kurang dengan nama aku. Tapi bila dah kenal, hilang dah rasa malu. Nak dijadikan cerita, nama my future hubby pn hampir sama dengan nama aku jugak. Mohd Hafizzu.. Hehe.. (Tiba-tiba rasa macam kena masukkan jugak nama dia. Takot kang kena marah sebab upload gambar dengan laki lain. Ngeee~)

Makan ramai-ramai kat KFC!! Sekali lagi nak cakap.. Riiinnnnduuuuuuuuuu kat mereka-mereka tu sangat-sangat. Tak tau lah bila lagi dapat kumpul macam ni lagi..

Pada korang yang mengenali salah seorang dari mereka, inform la kat aku. Cakap dengan orang tu, Fiza dah rindu gila dah ni ;)



No comments: