Saturday, August 29, 2009

Fiza tak kisah....

I have many friends here, i mean at UUM. But only 2 of them are close to me. Very close.. Let me put their name A and B.. I'm happy to have friends like them..

But........

A and B can't sit together without me. Why? Sebab mereka tidak boleh ngam walau apa jua cara sekali pun. Kalau aku tak ada, rasanya mereka memang tak akan duduk berdua. Pelik kan? Pelik tapi benar.. tapi aku tak kisah..

Tadi, group assignment International Business Policy telah mengadakan group discussion di foyer library. Group kami terdiri daripada aku, A, B, 3 orang foreigner daripada China dan seorang lagi mamat yang terserlah kebusukannya (hahaha.. let it be our secret!). Sampai je di sana, B telah mengeluarkan perkataan berunsur sinis kepada kami semua, termasuk aku. Then, si B ni macam perasan aku terasa dengan percakapannya tadi. Cepat-cepatlah dia hantar SMS kat aku. Walaupun kitorang duduk bersebelahan, bersentuhan bahu lagi, tapi dia tetap nak bagi SMS sebab tak nak si A ni tahu.. mesej si B berbunyi macam ni :

"Weh.. sori la. Ko jgn terasa plak. Aku takde niat pun nk perli ko. Aku perli A je. Sori k.."

Apa respon aku? Aku senyum je lah. Aku tak kisah...

Tapi lepas tu, si A ni macam tak puas hati dengan si B.. yang si B ni pula, muka da masam mencuka dah.. Lepas je habis discussion yang tak memberikan sebarang hasil tu, si B meluahkan rasa ketidakpuasan hatinya terhadap A kat aku. Aku dengarkan je lah. For your information, I'm a good listener (wahh..bajet!). So, aku tak kisah.. Si A telah memberi gelaran "HOT" kepada B. Gelaran itu merujuk kepada perwatakan si B yang sentiasa "HOT", tu kata si A.. huhu..

Apa pun gelaran yang diorang nak bagi, bagi lah.. Aku tak kisah. Tapi aku harap sangat, janganlah diorang gaduh depan aku. Nanti aku tak tau nak back up siapa. Sebab dua-dua kawan aku.. Nanti back up si A, of course si B akan terasa hati. Macam tu lah sebaliknya. Aku kenal perangai masing-masing.. Tak mustahil kalau diorang gaduh akan jadi macam ni :

Nampak selipar hijau di atas?? Jangan main-main.. Kalau diorang gaduh, tak mustahil selipar tu tiba-tiba masuk dalam mulut si A atau si B. Takot wooo.. Err.. Nak tau tak? Walaupun diorang tak sependapat dan tak ngam, tapi kan diorang mempunyai citarasa yang sama. A dan B, masing-masing ada selipar hijau ni.. Wahahaha.. Dalam diam, rupanya sehati dan sejiwa juga kan? Aku yang ngam dengan diorang pun tak ada selipar hijau macam tu. Haha.. Takpe2.. Aku tak kisah ;)

Oopss.. Ada kawan aku ni haaa.. Sibuk betul bertanya.. Agak2 kan, kalau diorang gaduh, boleh buat aksi tarik-tarik rambut tak? Uih.. Buat aku makin takut. Sebab si B pernah melakukan lebih daripada tarik rambut.. Siap dah pegang2 pisau. Bayangkan lahh.. Haha.. Jangan tak percaya! Tapi harap-harap janganlah sampai macam tu kan.. Isk2.. Bulan2 puasa ni, suka betul aku bergosip pasal orang kan.. Haishhh.. Berdosa!!

Apa-apa pun, aku suka sangat berkawan dengan diorang ni. Tergigit2 lidah tu, biasalah kan.. Aku tak kisah.. Nobody's perfrect, right? Diorang lah kawan aku masa susah dan senang. "Thanks a lot, kawan! Hope we can be FRIENDS untill the end.. Forever and ever!"

SUMPAH, aku sayang diorang sangat2!!



4 comments:

Anonymous said...

Nah namanya manusia..tiada yg sempurna melaiankan Tuhan..so kena terima la sahabat itu..
Bertuahnya orang mempunyai sahabat...
Bagi yg tidak mempunyai sahabat...
Fikir-fikirkan lah......

adda said...

hahha.. cite budak budak kt u.. akak dulu pn sama gak.. ada kes camni.. asal fiza ada utk clearkan apa2 masalah anatara mereka kira ok laa.. jgn jd batu api lak.. kan menjadi2 diorg tuh.. gd luck

AuraFIza said...

Anonymous

siapalah kita tnpa sahabt di dunia ni.. Bersyukur sgt dpt sahabat2 yg ramai ;)

adda

Hehe.. kdg2 rasa kelakar plak. Nanti bile diorang da tua, msti diorang pun rasa klakar bile ingt2 blk..gado2 manja tu biasa la kn..hehe..

Anonymous said...

ha'ah...yela...dorg berdua jela yg ko syg kn?
Aku ni dh xmcm kwn ko dh kn? it's ok...aku phm...everybody has their own secret....