Friday, June 5, 2009

mataku..

hari ni nk story more bout my eyes..
nak menceritakan betapa rosaknya mata aku nih..
wuu..sedey mata da rosak!

4 ur information, aku nih rabun jauh since 7 years old!!
masa aku darjah satu, aku da me
nunjukkan tanda2 yg mata aku mmg tak nmpak..

1. aku tak nampak ape yg cikgu tulis kt papa hitam.that's y aku slalu tiru kawan sbelah (tiru bukan sebarang tiru, okey!)
2. slalu fenin kefale (pening kpale la).rasa sakit sgt kt bhagian atas mata..
3. pakai selipar selalu terbalik.da besa pn tak dpt nk bezakan mana kiri, mana kanan (so, jgn salahkan aku kalo aku ckp aku bole pkai selipar dgn betul masa darjah 4)..

itulah tanda2 yg paling ketara sekali..
parent aku risau ngn keadaan aku n bwk aku g jmp doktor mata..
masa aku darjah 2, aku da kene pkai spec..
tp bukan pkai pn..sbb tak selesa yg teramat2..
even smp skang pn aku mmg tak bape pkai spec..
as a result, power aku skang da mencecah 2000!!
wahhh..bangga2 :P

sume org mara knapa aku tak pkai spec, sbb diorang rsau tgk mata aku akan kelihatan kecik sgt2 bila nk melihat sesuatu..
aku bkn tanak pakai..tp tak tau laa..
rimas, tak selesa, serabai..
tu la yg aku rasa..
kalo amek gamba, aku mmg tak suke pkai spec..
sbb kalo pkai, nmpak cam org tua..hehe..

knape tak pakai contact lense??
doktor kata tak bole!
haha..sbb power aku terover2 byk..
kalo pkai lense pn, kene pkai spec gak..
dasat..

usaha mak ayah aku :
mak buatkn aku jus carrot n belikan ubat mata permata hijriah yg diwar2 kan amat berkesan..
da lebih 2 bln gak aku pkai ubat tu..
tapi, menghampakan..
belum nampak kesannya..
mata aku masih lg pada tahap yang sama..
tak tau di mana silapnya..

hurmm..
aku harap mata aku dpt baik cam org lain gak..
tak dapat sembuh spenuhnya pn takpe laa..
at least, dpt turunkn power pn da ok..
any suggestion??

itu saja cerita tentang mataku yg kicik nih..


Inilah saya = SPECKY
masih kelihatan sama atau ....??
betol ke mmg mcm org tua?
kelakar??

** Comment needed...



7 comments:

Anonymous said...

hoho..ok la tu.tetap nmpak kiyut tau.pkai la spec tu.utk mata awak jugak.tak mcm org tua pn.huish..ngarut je awak nih.tomey la.sy suke..

Fina said...

fiza, jom wat laser pulak. hehe

AuraFIza said...

uiks..sape kamo?
huhu..
neway, thanx dropping ur comment..

AuraFIza said...

Fina..
aku nk try gak r wat laser..
tp tgk budgetnya dlu..
hehe..

Anonymous said...

btol ckp Fina tu.laser pn ok gak.fiza, i am ur silent follower.kalo fyza tau nnt, susah..shhh.silent2!!ahaks

Anonymous said...

dah takda cara lain selain pakai spec...tu aje jalan terbaik...
saya pun pakai spec gak..dan di akui sangat merimas kan bila pakai spec but tu je cara nak nampak dgn jelas...redha jer ler :)

AuraFIza said...

aah la kn..redha je la..
hehe..