Monday, April 13, 2009

Topup free???

Benda ni aku dpt kt bulletin friendster..

korang cuba baca dulu..

_______________________________________________________________

Gua dapat daripada member yg keje kat kedai hp kat area ipoh .
Masa borak dengan dia gua korek la sikit rahsia pasal handphone ni. Dia pun bagi tau la gua cara-cara nak me"reload repaid" ni secara percuma. Mula2 tu payah gak gua nak percaya tapi lu orang baca la penerangan dibawah ni untuk kegunaan masing2...

Untuk semua talian 012,013,016, 017 dan 019 anda semua selepas ini tak payahlah pergi ke kedai handphone lagi untuk mereload prepaid anda. Disini ada cara untuk mereload handphone dengan cara yang agak illegal.. tapi cara mereload handphone ini hanya boleh digunakan pada 20 hingga 30 haribulan setiap bulan. Ini kerana setiap talian ini akan di"upgrade" pada masa-masa tersebut.

Ok, kepada pengguna talian 012, 013, 016, 017, 019, dail 1415007 dan tunggu dalam 5 saat dan anda akan dengar seperti bunyi bising, tunggu sehingga bunyi itu hilang dan dail 9151 tunggu 3 saat dan tekan nombor telefon anda. Anda akan dengar dia cakap "please insert you pin number" masukkan 011785 45227 00734 tunggu selepas dia kata nombor pin selesai, lepas tu dial 0405 untuk KL dan SELANGOR, 0406 utk negeri lain di semenanjung dan 0409 utk sabah & sarawak.

_________________________________________________________________

msti benda ni tipu je kan?
tp ade gak terasa nk try wat..
kot2 la btol2 dpt..huahuahua..

u all try la wat..
then, inform da result..
ok? ;)


No comments: