Thursday, July 14, 2011

Hasil Air Tangan Isteri Untuk Suami

Antara persiapan menjadi seorang isteri adalah belajar bagaimana cara melayan suami. Semua benda kita nak kena buat untuk suami. Baju dia, barang-barang dia, sakit demam dia.. Paling penting, kita kena masak untuk dia. Suami ni, kalau makan masakan hasil air tangan isteri, akan jadi dekat je dengan isteri. Jangan tak percaya! Sebab dah banyak berlaku pasangan suami isteri yang sering bergaduh bermula dari perkara yang kecik, iaitu isteri tak masak untuk suami! Nampah macam remeh, but that is the fact! Bak kata orang, kalau sayang suami, kenalah ikat perut dia. Ada faham? :)

Disebabkan saya sayangkan Mr. Suami saya, jadi saya ikat perut dia dengan ini :




Hubby memang suka bangat makan kek! Ingat lagi masa tunang dulu, makcik dia yang ada kedai kek hari-hari bagi kek. Macam-macam jenis kek. Dia mesti bagi saya sikit. Jadi, kitorang makan sama-sama. Awww.. Sweetnya! Ahaks~ Saya buat kek ini pun saja-saja nak bagi dia makan. Ini kek gula hangus. My first trial and amazing! Berjaya jugak.. *Boleh la dari takde kan. Haha*


Ini kek gula hangus setelah dipotong-potong. Nampak tak sarang-sarang tu? I like it! Ingatkan tak menjadi sarang tu.. Hehe. "Mak, lihatlah! Anak mak dah pandai buat kek dah ni". :P


Ini pula minuman untuk hilangkan dahaga. Milk Sunquick Ice Blended! Wow.. Nama kemain lagi!! Kalau minum time panas-panas terik, memang nikmat rasanya.


Banyak lagi benda yang nak try buat. Macam-macam dalam kepala otak ni. Tapi nak buatnya tu tak tau la bila kan. Huhu.


Eh.. Kalau nak resipi, sila mintak ye! Huhuhu (sambil minum Sunquick Milk Ice Blended. Slurrrpppp...)



3 comments:

Diana @ BKKC said...

slm kenal...kerna sygksn suami lah..kembung dia saya kerjakan..hehe

AuraFIza said...

Berul! Suami gemuk lepas kawin, kita pun puas hati. Hehe..

Salam kenal juga :)

nyum nyum said...

salam.. macam mana nak buat air sunquick milk ice blended ni.? nmpk sedap.. :)