Saturday, March 13, 2010

Jodoh di Tangan Tuhan

Lately, memang ramai kawan-kawan yang nak kahwin. Congrats yaw!! Semoga jodoh korang kekal sampai akhir hayat dan semoga rumahtangga yang dibina diredhai Allah SWT.

Itu cerita orang bahagia.. Apa pulak cerita cerita kawan-kawan yang tengah sengsara sekarang? Ehh.. Ada tau! Ada sorang dua member aku yang tengah frust menonggeng sebab putus cinta. Ada jugak yang tengah berperang dengan perasaan sendiri umpama "ditelan mati mak, diluah mati bapak". Ada pulak yang dalam dilema "Nak teruskan ke tak nak..?" Apa pun yang terjadi, life must goes on! Don't give up easily. Always think positive. Semua yang terjadi, mesti ada hikmahnya. So, bersabarlah ye sayang...


Okey.. Dah alang-alang buat entry ni, I have something to share with you. But, before that... Just to remind you yang benda ni kita tak boleh percaya 100% sebab jodoh, ajal, maut, semua di tangan Tuhan. Benda ni hanya untuk rujukan je kot..

Let's check it out~




Sekiranya anda sudah ataupun mahu berumahtangga, dan ingin mengetahui sama ada anda serasi atau tidak, dan boleh bermuafakat atau tidak dengan suami anda, bolehlah anda mencuba cara dan juga petua ini :

Eja nama anda dan namanya (teman lelaki) dalam huruf JAWI. Hitung nama anda mengikut hitungan ABJAD, kemudian hitung nama lelaki itu dengan kaedah yang serupa. Jumlahkan keduanya. Kemudian tambah 7 . Sesudah itu, tolak 9 sehinggalah bakinya menjadi 9 atau kurang. Kemudian rujuk kepada jadual di bawah ini:-

Bakinya Interpretasi

1 Tidak baik, dipandang rendah
2 Baik
3 Mulanya rendah, akhirnya buruk. Setelah sempit, senang
4 Baik lagi kuat
5 Rumah kemakmuran, telaga di bawah gunung
6 Mula baik, akhirnya dukacita
7 Rumahtangga bahagia, hamparan terbentang,sekaya-kayanya
8 Rumah terbalik
9 Berpindah, berbantah, berpecah.

Petikan daripada buku
MENGENAL LELAKI.
Karya Ibnu Yusof.




Peringatan di sini : Kalau dalam satu nama tu, ada 2 huruf alif, maka tak payah kira dua-dua. Kira satu je. Kalau ada huruf yang sama lebih dari satu, kita kena kira sekali je.. Ada faham? Kalau tak faham, tanya je lah aku yang memandai ni.. Hoho..

Aku dah cuba buat. Dan no kami adalah no.5! Tapi tu pun kalau nama jawi dia betul lah. Kalau tak betul, takut jugak dapat no. 6 atau pun 8. Agagaga.. Harap-harap tak lah kan ;)



7 comments:

dinsblog said...

buat solat istikarah lagi jer...tak payah pakai nombor-nombor..yg lebih mengetahui kita adalah pencipta kita.

AuraFIza said...

err.. ye.. betul.. sokong2!!

IntanBerlian said...

huhu dah try da.hehe.. sekadar suke2 kan.

Adam said...

panjangnya. baca part atas jer.. cinta itu mainan hati.. :) berani cuba, berani la tanggung. jgn membebel2 mengenainya..

AuraFIza said...

bellar0ssa

aah..buat je la sekadar suka-suka.nak percaya sangat pun tak boleh kan ;)

AuraFIza said...

ᵀᴴᴱ ᴼᴿᴵᴳᴵᴻᴬᴸ DAKJAAT™ ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐


Bukan membebel.Aoa yang terlintas kat fikiran sekarang, itulah yang ditulis dalam blog ni...kalau tak berminat nak baca, its okey.tiada paksaan..thanx

mesintaip said...

Hmm...saya okey je setakat ni....