Sunday, August 23, 2009

Membebel..

Macam mana dengan puasa korang? Banyak godaan dan dugaan tak? Biasalah tu.. Nama pun puasa kan.. Walaupun 'setan' dan diikat, tapi nafsu tetap ada untuk menggoyahkan iman kita.. Tak banyaklah yang aku nak cerita hari ni. Aku baru je sampai Kedah pagi tadi. Turun je dari bas, hujan lebat mencurah2.. habis basah kuyup.. takpe lah kan.. dugaan....

Hari ni aku tak pergi semua kelas.. "Apa punya pemalas la si Fiza ni. Teruk betul perangai".. Lepas dah kemas2 barang tadi, aku tidur sekejap. Bila sedar je, baru aku perasan. Bukan tidur sekejap, tapi dah tidur lamaaaaaaaa sangat.. haishh.. kurang pahala puasa aku..

Semalam buka puasa dalam bas je. Sedih tak dapat buka kat rumah dengan family.. Tapi mak ada bekalkan stew daging, roti, kurma dan agar-agar.. Dapatlah juga aku menjamah masakan mak. Hari ni aku beli roti jala, kuih dan bihun goreng.. banyak ke? Hehe.. sekali untuk sahur kot tu..

Saja je ni nak merapu2, sementara menunggu waktu berbuka puasa.. Aik.. Ada orang masak kot kat sini. Bau semerbak je. Buat pengetahuan korang, di sini sememangnya tak dibenarkan memasak. Tapi, pandai2 lah kan nak hidup..

Okeylah you all.. Selamat berbuka puasa.. Makan berpada-pada lah yek.. Jangan melantak lebih2 sampai tak ingat dunia.. daaaaa..


2 comments:

Joe said...

slamat berbuka puasa, baby..

:: aMeR kRoX :: said...

sedapnye pose ahaha